© 2014 by Vivi Shenzhen

Logo designed by Marzia Lo Piccolo

Website designed by  Paola Sellitto

Vivi Shenzhen

Business & Lifestyle a Shenzhen

vivishenzhen@yahoo.com

 

 

1 Giugno: La festa dei bambini (Cinese: 儿童节-ertongjie)/June 1st, The Children’s day (Chinese: 儿童节-ertongjie)

June 1, 2017

 

In questo giorno si celebra “l’Infanzia”. I nostri bambini, con i loro dolci sorrisi e occhi innocenti, sono i custodi del mondo di domani e il futuro di ogni società è determinato dalla qualità dei suoi figli e il livello d’impegno nei loro confronti per proteggerli e farli crescere nel modo migliore.


Alla fondazione della Repubblica Popolare  Cinese nel 1949, il Consiglio di Stato ha designato mezza giornata di vacanza per tutte le scuole primarie il 1 ° Giugno proprio per celebrare i bimbi.Questa è stata poi trasformata in una festa nel 1956.
Questo giorno speciale non solo si celebra in Cina, ma in molti altri paesi. In effetti, la Giornata internazionale per la protezione dei minori, si osserva in molti paesi come il giorno dei bambini il 1° Giugno dal 1950. E’ stato istituito dalla Federazione Internazionale Democratica delle Donne di congresso di Mosca (22 novembre 1949) con l’intento di tutelare il diritto di sopravvivenza, la salute e l'educazione dei bambini, e per migliorare l'ambiente di vita dei bambini.


 In Cina, il paese intero, celebra con festoni, regali, cibi speciali, sfilate e altre attività in cui sono coinvolti i bimbi. Anche se le scuole rimangono aperte, i bambini non frequentano la classe e non hanno compiti per casa. Gli studenti partecipano a una vasta gamma di attività.Questo giorno permette non solo ai bambini di sentirsi come dei re, ma aiuta anche a rafforzare il legame tra genitori e figli.

 

June 1, The Children’s day  (Chinese: 儿童节-ertongjie)
 

In this day is celebrated "Childhood" in order to protect it.

 Our children, with their sweet smiles and innocent eyes, are the guardians of the world of tomorrow and the future of any society is determined by the quality of his children and the level of commitment to them to protect them and make them grow in the best way.

When the Republic of China was founded in 1949, the State Council designated a half-day holiday for all primary on June 1 and then it was changed in a holiday in 1956.
This special day is celebrated not only in China but in many other countries. In fact, the International Day for the Protection of Children, is observed in many countries as Children's Day on June 1 from 1950. It was established by the International Federation of Democratic Women Conference in Moscow (22 November 1949) with the aim of protecting the right to survival, health and education of children, and to improve the living environment of children.

 In China, the whole country, celebrates with garlands, gifts, special foods, parades and other activities involving children. Although schools remain open, the children do not attend class and do not have homework. Students participate in a wide range of activities in this day and that allows not only the children become king, but also helps to strengthen the bond between parents and children.
 

 

 

Please reload

Aire: Che cosa è e perché iscriversi

June 27, 2019

1/10
Please reload

February 25, 2019

Please reload

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now